במחצית א' בתכנית המחוננים והמצטיינים בכיתות ג', התעמקנו בשאלות מעולמות הביולוגיה והכימיה ושילבנו ניסויים שאפשר לעשות גם בבית! יחד עם המנחה, אמירה אלון, חקרנו את מבנה הביצה בטבע ומה תפקידו של כל חלק בה. למדנו לזהות בין ביצה טרייה וביצה שאינה טרייה ואיך מבחינים בין ביצה קשה לרכה. הכרנו את המושג ציפה וצפיפות החומר: בדקנו את הציפה של ביצה במי ברז לעומת מי מלח – וניסינו לשער מה יקרה לביצה במי סוכר?
העמקנו בהיכרות עם החיות שמטילות את הביצים והיכן הן בוחרות לעשות זאת – ואפילו התנסינו בבניית קנים שונים. ולא שכחנו גם לשחק – השתעשנו ולמדנו ביטויים לשוניים הקשורים לנושא.
הכרנו את המושגים חומצות ובסיסים והיכן ניתן למצוא אותם במוצרים ביתיים. למדנו לזהותם באמצעות חומר שנקרא "אינדיקטור" שהכנו בעצמנו עם מי כרוב סגול. כך למשל, הכרנו אידיקטורים שונים המזהים עמילן וויטמין C וערכנו ניסוי כדי לבדוק באיזה פרי הדר יש הכי הרבה ויטמין C וגם על מחלת הצפדינה הנגרמת כתוצאה ממחסור מויטמין זה. אז כשתסיימו לקרוא את הפוסט הזה, קחו לכם תפוז 🙂