ליצור משחק טוב, מעניין ומאתגר – זה לא משחק ילדים…או שבמקרה שלנו – זה כן! כיתות ד1, ד2 ו-ד4 בתכנית המחוננים בהנחייתה של גילור גל, התנסו ולמדו מהם עקרונות הבסיס של משחק טוב, כמה חשוב לתכנן לעומק ומראש ואיך יוצרים חוויית "משחק" חיובית ומהנה – כך שהמשתתפים ירצו לחזור למשחק שוב ושוב. וכמובן שבשביל להבטיח זאת, התנסינו ושיחקנו בעצמנו תוך כדי הלמידה.
במשחק X/O למדנו לחשוב על מטרה, לנסח חוקים (ולשנות אותם), להשקיע בתכנון התקדמות המשחק באופן לוגי. גילינו יחד שאמנם כיף מאוד לשחק בחדרי בריחה, אבל אפילו כיף עוד יותר – לתכנן אותם. יצרנו חדר בריחה תוך מחשבה על כל פרט, חוויית השחקנים כולל יישום דיגיטלי ב-google forms.
עסקנו בהסתרה והצפנה (וחדוות הגילוי), יצרנו חידות מוצפנות והשתמשנו באלמנט משחקי (Game mechanic). נהנינו מעולם המבוכים והכרנו שני סוגי מבוכים: פשוט ולבירינט וכמובן שגם למדנו שיטות סדורות לפתרון מבוכים: כלל יד ימין, העץ.
גילינו מהו הסוד של דאבל, משחק המבוסס על עיקרון מתימטי שנראה כמו קסם עד שמכירים את העיקרון המתמטי ושעומד בבסיסו.
במיוחד בתקופת הזום, נהנינו ליישם את עקרון ה- FLOW. מה הוא אומר? שכל מפתח משחקים, חייב לדאוג קודם כל שבכל מהלך המשחק – השחקן יהיה במצב של FLOW, כלומר שלא יהיה לו קל מידי ומשעמם ולא יהיה לו מאתגר מידי ומייאש מדי – אלא ב ד י ו ק במידה הנכונה. לשם כך גם יצרנו יחד, הורים וילדים, משחק קליעה כזה שיתאים גם לשחקן שאינו יודע לקלוע וגם למומחה בקליעה.
מוזמנים להכנס ולהתרשם מחדרי הבריחה שלנו – כאן!
כאן למטה: דוגמאות ממשחקי קליעה ו-FLOW שיצרנו הורים וילדים יחד