בהנחייתה של גילור גל בנינו בתכנית המצטיינים בשכבת ג' חדרי בריחה דיגיטליים (אם כבר למידה מרחוק, אז כבר…). בנוסף, עסקנו בהבנת העקרונות של כל משחק טוב.
במשחק יש חוקים ומטרה. התנסינו במשחק X/O –בתחילה הגדרנו את המטרה והחוקים. בשלב הבא שינינו מטרה ושחקנו, שינינו חוקים ושחקנו. כדאי להתנסות בשינוי חוקים ומטרה במשחקים שאתם משחקים, 1. זה כיף 2. ההתנסות הזו מסבירה באופן הטוב ביותר איך בנוי משחק טוב כי השינויים במרבית המקרים ייצרו חוויה טובה פחות.
הכרנו יותר לעומק את המאפיינים של 'משחקי מזל' – הפתעות וריגושים הקורים במשחקי מזל משחררים דופמין במוח. שחרור חומר כימי זה יוצר תחושה של הנאה ושמחה. לכן לא פלא שממציאי משחקים משלבים מרכיבי מזל במשחק. יצרנו משחק מזל עם מוטיבים עולים ויורדים המבוסס על סולמות וחבלים אבל משוייך לסיפור (narrative) אחר.
למדנו על משחקי אסטרטגיה (שהם בדיוק ההיפך ממשחקי מזל). כאן אנו מתכננים את המהלכים שלנו תוך כדי חיזוי מהלכי היריב ולא נותנים להפתעות לעמוד בדרכנו. יש ילדים ומבוגרים שישחקו רק במשחקים אלו. המאפיין שחקנים אלו הם רצונם בשליטה מוחלטת במשחק.
התנסינו במשחקים המשלבים אלמנט משחקי (Game mechanic) ידוע ואהוב- גילוי והסתרה. כיף לגלות דברים אך כיף לא פחות להחביא אותם, פתרנו חידות, פענחנו צפנים ויצרנו משחק חפש את המטמון עם צופן ומפה.
למדנו, חווינו, יצרנו ונהנינו בקורס. מוזמנים להציץ כאן.