ללמוד מדעים דרך המדענים – זה מה שעשינו בקורס בהנחייתו של נדב אלשייך. בכל שבוע למדנו על מדען.ית אחרים, על התחום החדש שפיתחו והגילויים החשובים שלהם אבל גם על תהליכי ה"ניסוי וטעיה" הרבים שלהם, על הכשלונות והקשיים שהיו בדרך. היה נחמד להכיר יחד מדענים מוכרים וידועים אבל גם כאלה שבקושי ניתן למצוא עליהם ערך בויקיפדיה, למרות שכולנו משתמשים בהמצאותיהם ובתוצאות מחקריהם בחיי היום יום. מגוון אנשי ונשות המעבדה שנבחרו לעיסוק בקורס שלנו, איפשר לנו לטעום על קצה המזלג מתחומים מדעיים שונים כגון פיזיקה, ביולוגיה וכימיה.
מתוך ההיכרות עם המדענים והשיחות שהיו לנו בקבוצה, הבנו שלא מספיק שמדען יהיה מבריק, הוא צריך לדעת גם לעבוד בצוות, לתכנן נכון, להשקיע המון, לחכות בסבלנות אין קץ לתוצאות, לדעת להתמודד עם אכזבות – ותמיד תמיד להישאר סקרן!
ניסוי שבודק את ההשפעה של הטמפרטורה על קצב הדיפוזיה. תוכלו לצפות בסרטון ולבצע את הניסוי בקלות בעצמכם..
בסרטון על מטוסי הנייר של נאס"א תוכלו לראות איך מקפלים את שני מטוסי הנייר שתכננו המהנדסים של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית. בנאס"א טוענים שאם אתם רוצים לפתח טילים וחלליות – הדרך לשם עוברת דרך תהליכי חקר והשוואה בין מטוסי נייר שונים. ניסינו…
לכל אחד מאיתנו יש אזור בעין שלא מסוגל לראות – הדיסק האופטי או "הכתם העיוור". ביום יום אנחנו לא חשים בעובדה שיש לנו אזור בעין שלא רואה מכיוון שהעין השניה מפצה על העניין והמוח מארגן לנו את התמונה כך שלא נרגיש בכך. בעזרת הסרטון תוכלו להתנסות ולחפש את הנקודה המדויקת שלא מצליחה לראות… תהנו!