קורס המגדר השנתי שלנו בהנחיית ד"ר נגה ליבי כהן, פועל כמעבדה לניסויים מחשבתיים וקריאה ביקורתית של כל רכיבי המציאות שלנו. בסמסטר הזה בדקנו איך מצטיירים ה"נשיות" וה"גבריות" בסרטי דיסני וסרטי אנימציה אחרים, ודברנו על אידיאל היופי והצרות שהוא מביא איתו (וגם כאן ראינו איך דיסני מחזקים את אידיאל היופי, גם כשנראה שהם לא). ניסינו להבין את הנטיה האנושית לקטלג קבוצות ולייצר סטראוטיפים וגם מאיפה בכלל הגיעו ההבחנות המגדריות, ואיך זה קשור לתרבות הצריכה, צעצועים, ספרים ולבוש. בדקנו מסרים גלויים וסמויים בפרסומות. בחנו מה הקשר בין ייצוג בשפה לייצוג במציאות ולמה זה כל כך משנה מה לשון הפניה שלנו. בין לבין למדנו מגוון מושגים חדשים כמו: פטריארכיה, הגמוניה, אנדרוצנטריות, הטרונורמטיביות, סיסג'נדריות ועוד. בנוסף, בכל שיעור דיברנו על האפשרויות והפעולות שניתן היה לעשות כדי לנסות ולשנות את המציאות.
את השאיפה שלנו לפעול במציאות יישמו היטב החמישיה המופלאה של תלמידי/ות ט שלנו, שחלקןם מסיימימות כבר שנה שניה, בפרוייקט קבוצתי מחקרי ואקטיביסטי. הןם החליטו לבדוק האם "העדפה מתקנת" (אפליה מתקנת) היא דרך מועילה לפתרון אי שוויון מגדרי, והתמקדו בשימוש בהעדפה מתקנת מגדרית באיתור מחוננימות. את המחקר שערכו הםן סיכמו בפוסטר מדעי. בנוסף, במטרה להעלות מודעות לנושא של אי-שוויון מגדרי ולהעלות לדיון את הסוגיה של "העדפה מתקנת" הכינה הקבוצה מצגת שמיועדת להעברת שיעור בנושא בבתי ספר.
מצורפים כאן הפוסטר, המצגת ותמונות מהשיעור לדוגמא שהעבירו תלמידי/ות ט בסיום הקורס, וכן תמונה של שלטים של תלמידי/ות ח, המבטאים תחושות אישיות לגבי אי-שוויון מגדרי, ואשר מעלים מודעות לסוגיות שונות של אי-שוויון מגדרי.
פרויקט חקר בנושא התייחסות מגדרית בתהליך איתור מחוננים ע"י משרד החינוך
מצגת בנושא "אפליה מתקנת" באיתור מחוננים