איך מצליחים למצוא את הדרך הנכונה במבוך המגדר? התלמידימ.ות בתכנית המחוננים שכבת ח' עסקו בנושא המגדר, בחנו, שאלו וקראו תיגר על תפיסות מגדריות בהנחייתה של ד"ר נגה ליבי כהן. הקורס התנהל השנה כמעין מעבדה לניסויים מחשבתיים וקריאה ביקורתית של כל רכיבי המציאות שלנו – הרבה מהם, בהתאם לאופייה של "שנת הקורונה" החולפת, מתוך התקשורת הדיגיטלית והחברתית. דרך התבוננות ביקורתית בספרים, קטעים מסרטים, פרסומות ועוד הבחנו בקיומן של נורמות ודפוסי חשיבה מגדריים במגוון הקשרים כגון זהויות (מי נחשב "גבר" ומי נחשבת "אשה"), חלוקות תפקידים במשפחה ובחברה (למשל: מי לוקח/ת חלק בפוליטיקה והנהגה ומי בטיפול בילדים) ייחוס תכונות לפי מגדר (למשל: נשים הן בכיינות, גברים הם אגרסיביים) ואלימות מגדרית. הפרספקטיבה המגדרית גם הורחבה להתבוננות ביקורתית במגוון תופעות של אי-צדק חברתי בהקשרים שונים (גיל, מראה פיזי, לאום, גזע וכמובן מגדר).
לסיכום הקורס התלמידימ/ות ערכו התבוננות ביקורתית עצמאית בפרסומות או תוכניות טלוויזיה פופולריות, זיהו פרסומות שמחזקות סטראוטיפים מגדריים, וחלקןם אף התנסו בעיצוב או עריכה מחודשת של הפרסומות באופן שחותר תחת המסר המגדרי הבעייתי הטמון בהן ("כיסוח פרסומות").
מצורפים כאן סרטון שהוכן על ידי תמר ארז, שני פארן ודפנה לביא שמהווה "תיקון" לפרסומת ממוגדרת של קניוני עזריאלי, וכרזה שהוכנה על ידי יהלי מיכאלוביץ ונעמה מזור שמהווה "תיקון" לפרסומת ממוגדרת של טמבור. ראו כאן
כמו כן מצורף קישור ללוח פדלט שבו התלמידימ/ות סיכמו את הקורס במילים ואימג'ים