פרויקט הסיום של שכבת ד' המופלאה היה בניית חדרי בריחה תיאטרלים. במהלך שלושת השיעורים האחרונים הפכו הילדים למובילי פרויקטים. מורי השכבה כמובן היו שם לעזר אבל הם הפכו ליועצים ומנחים מקצועיים בלבד; הילדים תכננו, יצרו והקימו חדרי בריחה מקוריים ואתגריים. חדרי הבריחה היוו פלטפורמה ליישום כל הידע, הכישורים והמיומנויות שרכשו במהלך השנה בכל אחד מחמשת הקורסים הנלמדים: מוסיקה, מדעים, פיזיקה, צילום והמצאת משחקים. הלמידה הבין תחומית עצמה מסייעת לילדים לפתח כישורי חשיבה גבוהים. בנוסף הרי שהפרויקט הרחב הזה מפתח בקרב הילדים מיומנויות ויכולות רבות חשובות נוספות כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, עמידה בלוח זמנים, הנעת פרויקטים, יכולת שכנוע, חשיבה יצירתית ועוד.
הילדים נחלקו בכל כיתה לקבוצות עבודה לפי בחירתם האישית. כל קבוצה לקחה אחריות על חלק אחר של חדר הבריחה (התפאורה, החידות, המוסיקה, המשחק והתפעול). הילדים הכינו לו"ז, קבעו משימות יומיות ועקבו אחר הביצוע. העבודה נעשתה הן במליאה והן בקבוצות הקטנות – במקביל.
בסופו של דבר הפיקו הילדים "חדרי בריחה תיאטרליים" מרשימים ומקצועיים. שאפו!