במחצית השנייה של השנה הרחבנו את ידיעותינו בתחום המדעים. למדנו לבצע ניסויים תוך שמירה על כללי המחקר, הכרנו את המושגים "גורמים קבועים", " הגורם הנבדק", מהו ממוצע ועוד. ערכנו אינספור ניסויים בכיתה, בדקנו האם ניתן להציף ביצה במים? הצפנו ביצה הריכוזים שונים של מלח וגילינו אם ניתן להציף אותה גם בסוכר וכך הכרנו את המושג צפיפות החומר. לאחר הבנת עקרונות הבסיס, חקרנו וחיפשנו דרכים שונות שבהם ניתן להציף גופים מחומרים שונים. יצרנו גשם צבעוני תוך כדי הכרת המושג ממס ומומס.
וביום הפיג'מות שהתקיים לכל השכבה, עסקנו בשינה ולמה היא בעצם כל כך חשובה לנו? הכרנו צורות שינה של יצורים אחרים (אל תשאלו…). המשכנו וחקרנו כיצד מים עולים לגובה רב ללא משאבה וראינו צינורות קפילריים. למדנו להבחין בין בצק שתפח לבצק שלא עבר התפחה ומהן השיטות השונות שמצא האדם להתפחה. הכרנו לעומק את נושא חשמל סטטי וגילינו כיצד להשתמש בתופעה זו לתועלת שלנו. ערכנו תצפית בחורשה וראינו כיצד הציפורים בונות את קיניהם. חקרנו את סוגי הקינים ובנינו קינים שונים. שיתפנו גם את ההורים בתכנים שנחשפנו אליהם השנה ובשיעור הסיום למדנו איך זה שכל בועה יוצרת עיגול.
בקיצור, עסקנו במדע לאורך ולרוחב והצצנו כל פעם לנושא מעניין אחר שיש לו גם קשר לחיי היום יום שלנו. היה מעניין!