שכבת ד' – המצאת משחקים

ליצור משחק טוב זו מלאכה קשה! בהנחייתה של גילור גל גם הבנו את זה. ראינו שכדי ליצור משחק טוב צריך: הבנת מוטיבים פסיכולוגים משחקיים game mechanics, הכרת השחקנים, שמירה על איזון נכון בין ״קשה לי מידי, מתסכל״ לקל לי מידי, משעמם״, תכנון מדוייק, תהליכי ניסוי ותהייה ורק אח״כ ההפקה עצמה.
התחלנו עם משחק פשוט כמו אבן נייר ומספריים, לכאורה משחק מזל פשוט אך ניתחנו אותו וגילינו מודל מתימטי, מצאנו ואוטומטה שנעשתה על משחק זה ואף משחק אבן נייר ומספריים אסטרטגי שמשלב שח.
ראינו שלפני שמפתחים משחק, חשוב לדעת מי השחקן שלך, הכרנו טיפוסי שחקנים ואף ערכנו שאלון בו מצאנו איזה סוג שחקן אנחנו עצמנו.
מספר שיעורים הקדשנו למשחקי בילוש, מצאנו את הפושעים באמצעות טקטיקת האלימינציה ואף תכננו משחק בלשי המבוסס על מיקומים, בו מתכננים איך יפעיל השחקן אלמינציה כדי למצוא את הפושע שלנו.
לסיום קינחנו בקופסאות בריחה, פתרנו קופסאות בריחה מבוססי הצפנות של אותיות והצפנות של קודים ואף נגענו בהצפנה א-סימטרית. 

לדוגמאות ממשחקי הבילוש המציאו אצלנו בקורס – לחצו כאן.