שכבת ה' – צילומים מספרים

האם צילומים יכולים לספר סיפור? על שאלה זו רצינו לענות בקורס שלנו . בהנחייתה של מירי שיינפלד, התחלנו בחיפוש אחר הקבלות ודמיון בין סיפור לצילום, וגילינו שיש לא מעט כאלה. בשניהם ישנם גיבור.ה או גיבורים, בשניהם יש דמויות משנה, בשניהם מתעוררים רגשות בגלל מה שעובר על הגיבור.ה או משהו שמתרחש בין הדמויות השונות, ובשניהם חייב להתקיים מתח. נוכחנו, למשל, שזווית הצילום, הצבעים והצורות משפיעים על התחושה ואף על תכונותיהם של גיבורי התמונה. 

בהמשך למדנו לסקרן וליצור מתח באמצעות כלים כמו ניגודים, חדות וטשטוש, הצללה, אור וצל ועוד. היה מעניין לגלות שכמו בסיפור טוב, יצירת סקרנות חשובה גם בצילום. לרגשות בהם עסקנו בתחילת הקורס נוסף עתה נדבך והוא "מערכות יחסים". לאחר שחשבנו על מערכות יחסים שונות, רצינו להשתמש בכלים שלמדנו כדי ליצור אותן בצילום. כך הפכה קבוצת עצים "משפחה" ושני צמחים ממש "התגעגעו" זה לזו; שבלול בודד הפך ל"אחר"בקצה האחד של התמונה בעוד שכמה שבלולים התאחדו לקבוצה בקצה השני של התמונה. לבסוף, כשכבר היינו מנוסים, המחשנו בצילום את שירה של שלומית כהן אסיף "לשתות את האור". 

חלק גדול מהכלים שלמדנו ניתנים ליישום גם במצלמות המכשירים הסלולרים, וביחד הם ארגז כלים נאה שיוכל לשרת את התלמידים בכל צילום בעתיד.

"לשתות את האור"

"האחר"

יצירת מתח - ניגודים

מערכת יחסים בסיפור

יצירת מתח - סקרנות