תורת המשחקים במצטיינים

לכל משחק יש חוקים ומטרה ברורה, אבל מי קובע אותם? במקרה של הקורס שלנו – אנחנו קובעים! כיתות ג1 ו-ג2 בתכנית המצטיינים למדו עם המנחה גילור גל איך ליצור משחקים: מהם עקרונות הבסיס של משחק טוב, חשיבות התכנון ואיך יוצרים חוויית "משתמשים" חיובית ומהנה – וכמובן שהתנסינו ושיחקנו יחד.

למדנו המון במחצית א':

במשחק X/O למדנו לחשוב על מטרה, לנסח חוקים (ולשנות אותם), להשקיע בתכנון התקדמות המשחק באופן לוגי.גילינו יחד שאמנם כיף מאוד לשחק בחדרי בריחה, אבל אפילו כיף עוד יותר – לתכנן אותם. יצרנו חדר בריחה תוך מחשבה על כל פרט, חוויית השחקנים כולל יישום דיגיטלי ב-google forms. מוזמנים להתרשם מחדרי הבריחה שלנו כאן

עסקנו בהסתרה והצפנה (וחדוות הגילוי), יצרנו חידות מוצפנות והשתמשנו באלמנט משחקי (Game mechanic). נהנינו מעולם המבוכים והכרנו שני סוגי מבוכים: פשוט ולבירינט וכמובן שגם למדנו שיטות סדורות לפתרון מבוכים: כלל יד ימין, העץ.

גילינו מהו הסוד של דאבל, משחק המבוסס על עיקרון מתימטי שנראה כמו קסם עד שמכירים את העיקרון המתמטי ושעומד בבסיסו.

במיוחד בתקופת הזום, נהנינו ליישם את עקרון ה- FLOW. מה הוא אומר? שכל מפתח משחקים, חייב לדאוג קודם כל שבכל מהלך המשחק – השחקן יהיה במצב של FLOW, כלומר שלא יהיה לו קל מידי ומשעמם ולא יהיה לו מאתגר מידי ומייאש מדי – אלא ב ד י ו ק במידה הנכונה. לשם כך גם יצרנו  יחד, הורים וילדים, משחק קליעה כזה שיתאים גם לשחקן שאינו יודע לקלוע וגם למומחה בקליעה.

ולא שכחנו את הקוביות – נחשפנו להיבטים יצירתיים של משחקי הקוביות ולמדנו איך משלבים אסטרטגיה במשחק ואז כמובן שהמצאנו בעצמנו 'משחק קוביות' עם הערכה שקיבלנו.